Monday, January 23, 2012

Maailmakuulsad korsetimeistrid

Kuna olen jälle oma haige lapsega hõivatud ja ei ole saanud aega mantliga ega tellimustöödega tegeleda, üritan täita oma blogikeskkonnas valitsevat tühimikku. Selleks valisin puhtalt jutustava teksti, kuid loodan, et midagi kasu sellest ikka saab. Näiteks mõne uue fakti või nii.

Kui ma sukeldusin (pean silmas päris sügavale sukeldumist, mitte niisama pea vee alla pistmist) korsettide maailma, ehmatas mind esialgu selle kompleksus ja loomulikult need hingematvalt ilusad meistriteosed, mille taga on sadu ja sadu tunde käsitsi õmblemist. Nii käisid mu peast läbi kahtlusenoodid. - Kas ma ikka saan sellega hakkama? Kas mul on piisavalt püsivust, et tundide kaupa ühe korseti kallal nokitseda ja julgust selle eest väärilist tasu küsida? Olen ma hull, kui arvan, et Eestis mulle mõni klient leidub? Tegelikult, pärast väikest mõttepausi jõudsin järeldusele, et ka maailmakuulsad korsetimeistrid teevad haute couture´i kõrval tavalisi, igapäevaseks kandmiseks mõeldud korsette, millede tegemine ei võta sugugi nii palju aega ja muid ressursse. See nagu andis natuke julgust juurde. Paraku, teen ma seda, mida klient soovib, sestap on enamus korsette tagasihoidlikud ja universaalsed, mida sobib kanda kõigega. Põhitööst eraldi võtan ette veidi huvitavamaid projekte, et vahelduseks midagi teistsugust teha.

Ja selleks on mul oma inspiratsiooniallikad.

Kõige esimene allikas on ajalugu. Ajaloolistelt korsettidelt maha võetud lõigetel ei lasu mingeid pantente ega autoriõigusi,  nii et igaüks võib neid vabalt kasutada ja nende pealt raha teenida. See on lausa uskumatu, kui palju erinevaid variatsioone on võimalik ühest korsetist teha. Eks ma tasapisi katsetan.

Inspiratsiooniallikaks on ka kangapoed. Kui ma mingit teatud kangast näen, tean kohe, et sellest saaks laheda korseti. Enamasti jäävad kangad ostmata, sest mul on juba praegu probleeme oma koju ära mahtumisega.

Vähemal, kuid mitte vähemtähtsal moel on inspiratsiooniks teiste korsetitegijate looming. Samas, kuna korsetitegijate ring on suht väike, siis olen täheldanud, et meid inspireerivad samad asjad ja me võime isegi samal ajal tulla mingile uuele mõttele, nii et pärast on võimatu kindlaks teha, kes selle idee peale esimesena tuli. Seetõttu tekib paradoksaalne seis, kus tahad teha midagi uut ja huvitavat, kuid siis avastad, et keegi on seda juba teinud ja sa ei taha samasugust asja uuesti teha, kuid tegemata jättes, jääd ilma ka väga heast kogemusest ja õppetunnist. Seetõttu, mina isiklikult olen loobunud kartmast ja katsetan ikkagi uusi asju, ka siis, kui keegi tuleb mulle näpuga näitama, et seda on juba tehtud. Kusjuures, ajaloolised patendid on just nimelt need, millest inspireeruvad kõik korsetitegijad, nii et põhimõtteliselt ei ole keegi meist midagi täiesti uut ise välja mõelnud. Kõik  uus on unustatud vana.

Juba korduma kippuvate küsimuste lehel mainisin, et minu lemmik korsetimeister on hollandlane Jeroen van der Klis Tema korsetid on ühtaegu filigraansed ja täiesti kreisid.



Tõeline eeskuju, ma peaks ütlema.

Teine lemmik korsetimeister on loomulikult Mr. Pearl. Kui Klis on üldsusele suht tundmatu kuju, siis Mr. Pearli peaks küll enamus teadma. Tema on ju Dita von Teese´i korsettide autor. Samas, Mr. Pearl on väga eraklik inimene, tal ei ole mobiiltelefoni, kodulehekülge ega arvutit. Ainus vahend, mille kaudu on teda võimalik kätte saada, on tavaline automaatvastajaga lauatelefon. Arvestades tema kuulsust annab eraklikkus vaid boonuspunkte, see on justkui tema kaubamärgiks kujunenud. Nii et linke ma tema kohta jagada ei saa, küll aga mõningaid pilte


Kui te veel ei teadnud, siis Mr. Pearl kannab ise ka korsetti. 24/7.

Nii et. Internet on täis ilusaid pilte, mida ma liigagi tihti vaatan ja imestan.
Kui mul võimalus tekib, saan reklaamkorsetiga jälle tegeleda. See on see korsett, mida teen oma modellile ja mis hakkab mu kodulehte kaunistama. Saladuskatte all võin öelda, et see tuleb lillat värvi ja lõige on inspireeritud ajaloolisest lõikest. Loodan sellega peatselt valmis saada ja oma kodulehe avada. Seniks vaadake Klisi Facebooki lehelt tema korsette ja läbi Google´i otsingu Mr. Pearli pilte.

Allikad: http://pinterest.com/lascasartoris/hourglass-corsets-and-corsetry/
http://www.facebook.com/jvanderklis?sk=photos



5 comments:

  1. tere ,kuidas saaks teiega ühendust võtta ,et ka omale korsetti saada ,püüdsin teile kirjutada kuid antud meil aadressid ei lasknud teile kirja saata .

    ReplyDelete
  2. Ilus-põnev-inspireeriv! Tänud jagamast :)

    ReplyDelete
  3. Väga imelik. Üldiselt on kõik kirjad läbi tulnud. Minu e-posti aadress on laura.toomast/at/gmail.com

    ReplyDelete
  4. Mjaaa, põnev lugemine. Kusjuures mr Pearli pildilt oli kohe näha, et tal korsett all :) See viimane kristallidega on nii glam!

    ReplyDelete
  5. Väga huvitav lugemine ja põnevad pildid.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...