Sunday, June 3, 2012

Piinlik ülestunnistus/An awkward confession

Lugejad,

See, et ma tänase postitusega viivitasin, on muidugi ka häbiasi. Aga palju hullem on see, et ma pean tühisele ribakorsetile alla vanduma.

Ma mõtlesin, et teen ribakorsetist veel ainult ühe postituse, et siis uue projektiga alustada. No, et mitte liialt venitada selle väikse asjaga. Selleks oli esmalt vaja korsett valmis teha. Sellepärast mul kauem läkski.

Järgmisena õmblesin külge öösiriba.

Lõikasin ja sisestasin kõik luud oma kohale. Tikkisin luude otstesse kinnitustikandid.

Ja kinnisluu külgemonteerimise jätsin kõige viimaseks tööks.
 Aga oh häda!


Paraku olin teinud ühe valearvestuse. Tellisin selle korseti tarvis vale pikkusega kinnisluu. Tegelikult, algsete kalkulatsioonide järgi oli kõik õige, aga kui reaalselt hakkasin kinnisluu paneeli õmblema, siis taipasin, kus olin vea teinud. Ega see ei tähenda nüüd, et kogu töö võiks maha kanda. Ei, korseti saaks ikka valmis teha, aga ma tunnen, et ma pean laskma asjal natuke settida. Ehk olete isegi tundnud seda ärevat tunnet, et kohe saab mingi asjaga valmis ja siis järsku tuleb takistus ette ja motivatsioon kaob? Liiga pikalt ühe projektiga tegeledes (eriti siis, kui on mingeid takistavaid asjaolusid) tüütab lõpuks ära ja tekib tahtmine puhata ja vahelduseks millegi muuga tegeleda.
Kuna ma tahan endale õmmelda ühe suvekleidi ja ilmataat on mulle tegutsemisaega andnud, siis tulen ribakorseti juurde kunagi hiljem tagasi.
Vea parandamiseks on kolm moodust :
  1.  Lõigata kinnisluu lühemaks, millele lisandub teravate otste lihvimine ja värviga katmine. 
  2. Tellida uus, lühem kinnisluu, mis mõistagi tähendab lisapostikulu. 
  3. Õmmelda eest kinni ja toestada 2-3 tavalise luuga.
Ma ei ole veel otsustanud, millise variandi kasuks otsustan. Sestap võtangi vaheaja, et siis kunagi värske peaga uuesti lahenduste peale mõelda. Mul on tõesti kahju, et nii läks. Tahtsin proovida seda endale selga, et kuidas mulle üldse selline asi sobib, ja nüüd siis niimoodi...

Ega ma kaua ei nukrutse, võtan ette järgmise katsetuse. Seekord siis suvekleidi õmblemise. See ei ole lihtsalt üks kleit. See on jällegi midagi erilist, millest lühikest aega olen unistanud, aga sellest kirjutan juba eraldi postituses :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Readers,

I have a confession to make. The ribbon corset defeated me. I sewed almost everything in place and decided that last thing will be sewing the busk in. But I made a mistake. I had bought a tad too long busk. In the first place I was certain that I have calculated everything correctly, but then I started to sew I noticed, that I probably measured wrong.You can see that mistake in the photo above. I was so excited about finishing it and now, I am just disappointed... However, this mistake is solvable, I have three options:
  1. Cutting the busk shorter, which includes grinding and finishing tips.
  2. Buying a shorter busk, and paying shipping of course
  3. Sewing the front section closed and supporting with some flat steels.
As I am very excited over next project, which is a maxi-dress, I will finish this corset in the near future. Summer is almost here and I really like to have my very first maxi-dress. But I will write about it in the separate post.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...